Maila mig så skickar jag den på internposten. En del av böckerna är sådana som man kan ladda ner från nätet som vi inte har fått.
Det blev visst lite "annorlunda" inlagt såg jag men så här får det vara så länge... Man är ju inget dataproffs ;) .
Sidan finns också här.
Samlad litteraturlista
Berg, G. & Scherp, H-Å. (red) (2003). Skolutvecklingens många ansikten. Myndigheten för skolutveckling. Stockholm: Liber.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Bergius, B. & Emanuelsson, L. (2008). Hur många prickar har en gepard? NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer >>
Boesen, J. m fl (red) (2006). Lära och undervisa matematik: internationella perspektiv. NCM, Göteborgs universitet.
Låna >>
Köp >>
Brandell, G., Grevholm, B., Wallby, K., Wallin, H. (red) (2009). Matematikdidaktiska frågor – resultat från en forskarskola. NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer och beställ >>
Doverborg, E. & Emanuelsson, G. (red) (2006). Små barns matematik. NCM, Göteborgs universitet.
Låna >>
Köp >>
Ds 2005:16. (2005). Att fånga kunnandet om lärande och undervisning. Stockholm: Utbildnings- och kulturdepartementet.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Emanuelsson, G. & Doverborg, E. (red) (2006). Matematik i förskolan. (NämnarenTEMA). NCM, Göteborgs universitet.
Låna >>
Köp >>
Emanuelsson, G. (2001). Svårt att lära – lätt att undervisa. NCM, Göteborgs universitet.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Helenius, O. & Mouwitz, L. (2009). Matematiken – var finns den? NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer och beställ >>
Helenius, O. & Wallby, K. (2008). Människor och matematik – läsebok för nyfikna. NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer >>
Högskoleverket (2004). Bildning och matematik. Stockholm: Högskoleverket.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Johansson, B. (red). Minnen och dokument. Aurelius' räknelära från 1614: nyutgåva av den första tryckta läroboken i matematik som skrivits på svenska. Uppsala: Föreningen för svensk undervisningshistoria, 1995. Nyutgåva av Aegidius Matthiae Aurelius Aritmetica Eller Een Kort och Eenfaldigh Räknebook uthi helle och brutne Taal. Uppsala, 1614.
Johansson, M. (2009). Lyfta matematiken. Luleå: BUF:s forskningsrapportserie.
Läs mer >>
Ladda ner >>
Kiselmann, C. & Mouwitz, L. (2008). Matematiktermer för skolan. NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer och beställ >>
Kungl. Vetenskapsakademien (2010). Matematik finns i allt.
Läs mer >>
Lindström, L. & Lindberg, L. (red.). (2005). Pedagogisk bedömning. Stockholm: HLS förlag.
Ljung, B-O. (2006). Karriär på prov. Rapport 1101-1475; 21 PRIM-gruppen. Stockholm: Lärarhögskolan, PRIM.
Läs mer och beställ >>
Lundberg, I. & Sterner, G. (2009). Dyskalkyli – finns det? NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer och beställ >>
McIntosh, A. (2008). Förstå och använda tal – en handbok. NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer och beställ >>
Mouwitz, L. (2001). Hur kan lärare lära? NCM, Göteborgs universitet.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Myndigheten för skolutveckling (2008). Att lyfta den pedagogiska praktiken. Vägledning för processledare. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Myndigheten för Skolutveckling (2008). Naturorienterande ämnen. En samtalsguide om kunskap, arbetssätt och bedömning. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Myndigheten för Skolutveckling (2007). Matematik. En samtalsguide om kunskap, arbetssätt och bedömning. Stockholm: Liber.
Ladda ner >>
Köp >>
Myndigheten för skolutveckling (2003). Baskunnande i matematik. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Myndigheten för skolutveckling (2003). Att granska och förbättra kvalitet. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling.
Ladda ner bok >>
Låna bok >>
Köp bok >>
Myndigheten för Skolutveckling (2003). Att granska och förbättra kvalitet. Studiehandledning. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling.
Låna studiehandledning >>
Ladda ner eller köp studiehandledning >>
Myndigheten för Skolutveckling (2008). Mer än matematik. Stockholm: Liber.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Nordström, S. (red). (2009). Matematikundervisningen i Sverige för 100 år sedan. Uppsala: Föreningen för svensk undervisningshistoria.
NCM, Nämnaren (2006: 1, 2, 3, 4). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2006 >>
Nämnaren, nr 2, 2006 >>
Nämnaren, nr 3, 2006 >>
Nämnaren, nr 4, 2006 >>
Prenumerera >>
NCM, Nämnaren (2007: 1, 2, 3, 4). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2007 >>
Nämnaren, nr 2, 2007 >>
Nämnaren, nr 3, 2007 >>
Nämnaren, nr 4, 2007 >>
Prenumerera >>
NCM, Nämnaren (2008: 1, 2, 3, 4). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2008 >>
Nämnaren, nr 2, 2008 >>
Nämnaren, nr 3, 2008 >>
Nämnaren, nr 4, 2008 >>
Prenumerera >>
NCM, Nämnaren (2009: 1, 2, 3, 4). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2009 >>
Nämnaren, nr 2, 2009 >>
Nämnaren, nr 3, 2009 >>
Nämnaren, nr 4, 2009 >>
Prenumerera >>
NCM, Nämnaren (2010: 1, 2, 3, 4). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2010 >>
Nämnaren, nr 2, 2010 >>
Nämnaren, nr 3, 2010 >>
Nämnaren, nr 4, 2010 >>
Prenumerera >>
NCM, Nämnaren. (2011: 1). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2011 >>
Prenumerera >>
NOMAD (2006: 1, 2, 3, 4). NCM, Göteborgs universitet.
NOMAD >>
Prenumerera >>
Olofsson, G. (2006). Likvärdig bedömning? Rapport 1101-1475; 23, PRIM-gruppen.
Stockholm : Lärarhögskolan, PRIM.
PRIM-gruppen. (2003). Tala om kunskap. Stockholm : PRIM-gruppen, Lärarhögskolan i Stockholm.
PRIM-gruppen. (1999). PRIM-gruppens matematikuppgifter för årskurs 9. Stockholm: PRIM.
Rystedt, E. & Trygg, L. (2005). Matematikverkstad – en handledning för att bygga, använda och utveckla matematikverkstäder. NCM, Göteborgs universitet.
Låna >>
Köp >>
Rystedt, E. & Trygg, L. (2010). Laborativ matematikundervisning – vad vet vi? NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer >>
Beställ >>
Skolverket (2011). Del ur Lgr 11, Kursplan i matematik, i grundskolan.
Läs mer >>
Skolverket (2009). TIMSS Advanced 2008. Huvudrapport. Rapport nr 336. Stockholm: Skolverket.
Läs mer och ladda ner >>
Skolverket (2009). Vad du måste veta för att sätta betyg i grundskolan. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2009). Resursfördelning utifrån förutsättningar och behov? Rapport 330. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2009). Utvecklingssamtalet. Hur går det för ditt barn i skolan? Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2009). Kursplan med kommentarer till mål som eleverna lägst ska ha uppnått i slutet av det tredje skolåret i ämnena matematik, svenska och svenska som andraspråk. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2008). Allmänna råd och kommentarer. För arbete med åtgärdsprogram. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2008). Provbetyg, slutbetyg, likvärdig bedömning. Stockholm: Skolverket.
Läs mer och ladda ner >>
Skolverket (2008). Svenska elevers matematikkunskaper i TIMSS 2007. En djupanalys av hur eleverna förstår centrala matematiska begrepp och tillämpar beräkningsprocedurer. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2008). TIMSS 2007 – huvudrapport. Svenska grundskoleelevers kunskaper i matematik och naturvetenskap i ett internationellt perspektiv. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2007). Bättre koll på läget. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2007). Ett lyft i karriären. Information om regeringens satsning på lärarfortbildning. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Broschyrer från Skolverket (2007).
Läs mer >>
Hur är läget i din kommun?
Ladda ner >>
Skolverket (2007). Hur är läget på din skola?
Ladda ner >>
Skolverket (2007). PISA 2006 – 15-åringars förmåga att förstå, tolka och reflektera – naturvetenskap, matematik och läsförståelse. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2007). PISA 2006 – sammanfattning av rapport nr 306. PISA 2006 – 15-åringars förmåga att förstå, tolka och reflektera – naturvetenskap, matematik och läsförståelse. Resultaten i koncentrat. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2007). Skolverkets lägesbedömning 2007. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2007). Särskilt stöd i grundskolan. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2006). Allmänna råd och kommentarer för kvalitetsredovisning. Stockholm: Liber.
Ladda ner >>
Köpa >>
Skolverket Rapport 282 (2006). Lusten och möjligheten. Om lärares betydelse, arbetssituation och förutsättningar. Stockholm: Skolverket.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Skolverket (2000). Att samla in och bearbeta data – Verktyg för utvärdering. Stockholm: Liber.
Ladda ner >>
Köpa >>
Låna >>
Skolverket (1997). Kommentar till Grundskolans kursplan och betygskriterier i matematik. Stockholm: Liber.
Läs mer och ladda ner >>
Sveriges kommuner och landsting (2011). Öppna jämförelser - Tema Matematik.
Läs mer >>
Sveriges Kommuner och Landsting (2009). Analys öppna jämförelser grundskola 2009: Konsten att nå resultat – Erfarenheter från framgångsrika skolkommuner. Stockholm: SKL
Läs mer (sök på titeln) >>
Ladda ner >>
Sveriges kommuner och landsting (2009). Öppna jämförelser 2009 - Grundskola.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Sveriges kommuner och landsting (2008). Öppna jämförelser — Grundskola 2008.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Sveriges kommuner och landsting (2007). Öppna jämförelser — Grundskola 2007.
Ladda ner >>
Köpa >>
Teknikföretagen (2011). Utmaningen.
Läs mer >>
Så kan målen i åk 3 nås. Smakprov på stöd- och stimulansmaterial i matematik från NCM samt särtryck ur Hur många prickar har en gepard? Unga elever upptäcker matematik.
Kan inte beställas.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Bergius, B. & Emanuelsson, L. (2008). Hur många prickar har en gepard? NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer >>
Boesen, J. m fl (red) (2006). Lära och undervisa matematik: internationella perspektiv. NCM, Göteborgs universitet.
Låna >>
Köp >>
Brandell, G., Grevholm, B., Wallby, K., Wallin, H. (red) (2009). Matematikdidaktiska frågor – resultat från en forskarskola. NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer och beställ >>
Doverborg, E. & Emanuelsson, G. (red) (2006). Små barns matematik. NCM, Göteborgs universitet.
Låna >>
Köp >>
Ds 2005:16. (2005). Att fånga kunnandet om lärande och undervisning. Stockholm: Utbildnings- och kulturdepartementet.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Emanuelsson, G. & Doverborg, E. (red) (2006). Matematik i förskolan. (NämnarenTEMA). NCM, Göteborgs universitet.
Låna >>
Köp >>
Emanuelsson, G. (2001). Svårt att lära – lätt att undervisa. NCM, Göteborgs universitet.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Helenius, O. & Mouwitz, L. (2009). Matematiken – var finns den? NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer och beställ >>
Helenius, O. & Wallby, K. (2008). Människor och matematik – läsebok för nyfikna. NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer >>
Högskoleverket (2004). Bildning och matematik. Stockholm: Högskoleverket.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Johansson, B. (red). Minnen och dokument. Aurelius' räknelära från 1614: nyutgåva av den första tryckta läroboken i matematik som skrivits på svenska. Uppsala: Föreningen för svensk undervisningshistoria, 1995. Nyutgåva av Aegidius Matthiae Aurelius Aritmetica Eller Een Kort och Eenfaldigh Räknebook uthi helle och brutne Taal. Uppsala, 1614.
Johansson, M. (2009). Lyfta matematiken. Luleå: BUF:s forskningsrapportserie.
Läs mer >>
Ladda ner >>
Kiselmann, C. & Mouwitz, L. (2008). Matematiktermer för skolan. NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer och beställ >>
Kungl. Vetenskapsakademien (2010). Matematik finns i allt.
Läs mer >>
Lindström, L. & Lindberg, L. (red.). (2005). Pedagogisk bedömning. Stockholm: HLS förlag.
Ljung, B-O. (2006). Karriär på prov. Rapport 1101-1475; 21 PRIM-gruppen. Stockholm: Lärarhögskolan, PRIM.
Läs mer och beställ >>
Lundberg, I. & Sterner, G. (2009). Dyskalkyli – finns det? NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer och beställ >>
McIntosh, A. (2008). Förstå och använda tal – en handbok. NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer och beställ >>
Mouwitz, L. (2001). Hur kan lärare lära? NCM, Göteborgs universitet.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Myndigheten för skolutveckling (2008). Att lyfta den pedagogiska praktiken. Vägledning för processledare. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Myndigheten för Skolutveckling (2008). Naturorienterande ämnen. En samtalsguide om kunskap, arbetssätt och bedömning. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Myndigheten för Skolutveckling (2007). Matematik. En samtalsguide om kunskap, arbetssätt och bedömning. Stockholm: Liber.
Ladda ner >>
Köp >>
Myndigheten för skolutveckling (2003). Baskunnande i matematik. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Myndigheten för skolutveckling (2003). Att granska och förbättra kvalitet. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling.
Ladda ner bok >>
Låna bok >>
Köp bok >>
Myndigheten för Skolutveckling (2003). Att granska och förbättra kvalitet. Studiehandledning. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling.
Låna studiehandledning >>
Ladda ner eller köp studiehandledning >>
Myndigheten för Skolutveckling (2008). Mer än matematik. Stockholm: Liber.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Nordström, S. (red). (2009). Matematikundervisningen i Sverige för 100 år sedan. Uppsala: Föreningen för svensk undervisningshistoria.
NCM, Nämnaren (2006: 1, 2, 3, 4). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2006 >>
Nämnaren, nr 2, 2006 >>
Nämnaren, nr 3, 2006 >>
Nämnaren, nr 4, 2006 >>
Prenumerera >>
NCM, Nämnaren (2007: 1, 2, 3, 4). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2007 >>
Nämnaren, nr 2, 2007 >>
Nämnaren, nr 3, 2007 >>
Nämnaren, nr 4, 2007 >>
Prenumerera >>
NCM, Nämnaren (2008: 1, 2, 3, 4). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2008 >>
Nämnaren, nr 2, 2008 >>
Nämnaren, nr 3, 2008 >>
Nämnaren, nr 4, 2008 >>
Prenumerera >>
NCM, Nämnaren (2009: 1, 2, 3, 4). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2009 >>
Nämnaren, nr 2, 2009 >>
Nämnaren, nr 3, 2009 >>
Nämnaren, nr 4, 2009 >>
Prenumerera >>
NCM, Nämnaren (2010: 1, 2, 3, 4). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2010 >>
Nämnaren, nr 2, 2010 >>
Nämnaren, nr 3, 2010 >>
Nämnaren, nr 4, 2010 >>
Prenumerera >>
NCM, Nämnaren. (2011: 1). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2011 >>
Prenumerera >>
NOMAD (2006: 1, 2, 3, 4). NCM, Göteborgs universitet.
NOMAD >>
Prenumerera >>
Olofsson, G. (2006). Likvärdig bedömning? Rapport 1101-1475; 23, PRIM-gruppen.
Stockholm : Lärarhögskolan, PRIM.
PRIM-gruppen. (2003). Tala om kunskap. Stockholm : PRIM-gruppen, Lärarhögskolan i Stockholm.
PRIM-gruppen. (1999). PRIM-gruppens matematikuppgifter för årskurs 9. Stockholm: PRIM.
Rystedt, E. & Trygg, L. (2005). Matematikverkstad – en handledning för att bygga, använda och utveckla matematikverkstäder. NCM, Göteborgs universitet.
Låna >>
Köp >>
Rystedt, E. & Trygg, L. (2010). Laborativ matematikundervisning – vad vet vi? NCM, Göteborgs universitet.
Läs mer >>
Beställ >>
Skolverket (2011). Del ur Lgr 11, Kursplan i matematik, i grundskolan.
Läs mer >>
Skolverket (2009). TIMSS Advanced 2008. Huvudrapport. Rapport nr 336. Stockholm: Skolverket.
Läs mer och ladda ner >>
Skolverket (2009). Vad du måste veta för att sätta betyg i grundskolan. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2009). Resursfördelning utifrån förutsättningar och behov? Rapport 330. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2009). Utvecklingssamtalet. Hur går det för ditt barn i skolan? Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2009). Kursplan med kommentarer till mål som eleverna lägst ska ha uppnått i slutet av det tredje skolåret i ämnena matematik, svenska och svenska som andraspråk. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2008). Allmänna råd och kommentarer. För arbete med åtgärdsprogram. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2008). Provbetyg, slutbetyg, likvärdig bedömning. Stockholm: Skolverket.
Läs mer och ladda ner >>
Skolverket (2008). Svenska elevers matematikkunskaper i TIMSS 2007. En djupanalys av hur eleverna förstår centrala matematiska begrepp och tillämpar beräkningsprocedurer. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2008). TIMSS 2007 – huvudrapport. Svenska grundskoleelevers kunskaper i matematik och naturvetenskap i ett internationellt perspektiv. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2007). Bättre koll på läget. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2007). Ett lyft i karriären. Information om regeringens satsning på lärarfortbildning. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Broschyrer från Skolverket (2007).
Läs mer >>
Hur är läget i din kommun?
Ladda ner >>
Skolverket (2007). Hur är läget på din skola?
Ladda ner >>
Skolverket (2007). PISA 2006 – 15-åringars förmåga att förstå, tolka och reflektera – naturvetenskap, matematik och läsförståelse. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2007). PISA 2006 – sammanfattning av rapport nr 306. PISA 2006 – 15-åringars förmåga att förstå, tolka och reflektera – naturvetenskap, matematik och läsförståelse. Resultaten i koncentrat. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2007). Skolverkets lägesbedömning 2007. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2007). Särskilt stöd i grundskolan. Stockholm: Skolverket.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Skolverket (2006). Allmänna råd och kommentarer för kvalitetsredovisning. Stockholm: Liber.
Ladda ner >>
Köpa >>
Skolverket Rapport 282 (2006). Lusten och möjligheten. Om lärares betydelse, arbetssituation och förutsättningar. Stockholm: Skolverket.
Ladda ner >>
Låna >>
Köp >>
Skolverket (2000). Att samla in och bearbeta data – Verktyg för utvärdering. Stockholm: Liber.
Ladda ner >>
Köpa >>
Låna >>
Skolverket (1997). Kommentar till Grundskolans kursplan och betygskriterier i matematik. Stockholm: Liber.
Läs mer och ladda ner >>
Sveriges kommuner och landsting (2011). Öppna jämförelser - Tema Matematik.
Läs mer >>
Sveriges Kommuner och Landsting (2009). Analys öppna jämförelser grundskola 2009: Konsten att nå resultat – Erfarenheter från framgångsrika skolkommuner. Stockholm: SKL
Läs mer (sök på titeln) >>
Ladda ner >>
Sveriges kommuner och landsting (2009). Öppna jämförelser 2009 - Grundskola.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Sveriges kommuner och landsting (2008). Öppna jämförelser — Grundskola 2008.
Läs mer, beställ eller ladda ner >>
Sveriges kommuner och landsting (2007). Öppna jämförelser — Grundskola 2007.
Ladda ner >>
Köpa >>
Teknikföretagen (2011). Utmaningen.
Läs mer >>
Så kan målen i åk 3 nås. Smakprov på stöd- och stimulansmaterial i matematik från NCM samt särtryck ur Hur många prickar har en gepard? Unga elever upptäcker matematik.
Kan inte beställas.
Klickar du här så ser du litteraturen samt tips på länkar från konferensen den 16 nov 2011.
Omg 14, mars 2012
Litteratur i påsen ...
Hodgen, J. & William, D. (2011). Mathematics inside the black box. Stockholms universitets förlag.
Doverborg, E. & Wallby, A. (2012). Barn och matematik, 0–3 år. NCM, Göteborgs universitet.
NCM, Nämnaren. (2012: 1). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2012 >>
Prenumerera >>
Pettersson, A. (2010). Bedömning av kunskap – för lärande och undervisning i matematik. Stockholm: Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik, Stockholms universitet.
Skolverket (2012). Tid för matematik.
Ladda ner >>
Skolverket (2012). Lesson study och Learning study samt IKT i matematikundervisningen.
Ladda ner >>
Skolverket (2012). Laborativ matematik konkretiserande undervisning och matematikverkstäder.
Ladda ner >>
Skolverket (2012). Matematikundervisning i grundsärskolan.
Ladda ner >>
Rekommenderade länkar
Lennerstad, H. (2012). Åtta IKT-projekt för matematiken i skolan - empiri och analys
Ladda ner >>
Skolverket (2012). Utvärdering av matematiksatsningen.
Ladda ner >>
Hodgen, J. & William, D. (2011). Mathematics inside the black box. Stockholms universitets förlag.
Doverborg, E. & Wallby, A. (2012). Barn och matematik, 0–3 år. NCM, Göteborgs universitet.
NCM, Nämnaren. (2012: 1). NCM, Göteborgs universitet.
Nämnaren, nr 1, 2012 >>
Prenumerera >>
Pettersson, A. (2010). Bedömning av kunskap – för lärande och undervisning i matematik. Stockholm: Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik, Stockholms universitet.
Skolverket (2012). Tid för matematik.
Ladda ner >>
Skolverket (2012). Lesson study och Learning study samt IKT i matematikundervisningen.
Ladda ner >>
Skolverket (2012). Laborativ matematik konkretiserande undervisning och matematikverkstäder.
Ladda ner >>
Skolverket (2012). Matematikundervisning i grundsärskolan.
Ladda ner >>
Rekommenderade länkar
Lennerstad, H. (2012). Åtta IKT-projekt för matematiken i skolan - empiri och analys
Ladda ner >>
Skolverket (2012). Utvärdering av matematiksatsningen.
Ladda ner >>
Här är lite andra böcker om matematik som jag kan låna ut men det kan vara egna anteckningar och understrykningar i.